ponnieryttarns.blogg.se

jossan hubbert: jag är en tjej på snart 14 år. äger tyvärr inte en egen häst, än ;) men jag rider för det mesta på en underbar fjording, Charmör, han ägs av Emilias mamma. älskar oxå min pojkvän Hugo, lite mer än ett halv århar vi varit tsm :) Emelie Andersin: 16 år gammal, två pollar Scott ponny och Skip häst! Gillar kakor, romantiska komedier och hästar! Jag bor hemma ;) Emilia söderström: jag är en tjej på snart 13år. jag äger oxå två pollar ;) Kiara och Feng. jag är mest aktiv med Kiara, eftersom bara jag rider henne. Feng går oxå på våran ridskola här hemma på gården. men med kiara är jag ute och tävlar me mycket! (y) glöm ej kommentera! :*

Emelie - lång dag

Kategori: Emelie Andersin

Hej, det har varit en lång och hålligång dag idag, helt slut nästan.
Dagen började med att rida Scott, han var konstig. Han fick en knäpp i huvudet för han visste varken vad stabilform och broms var för något, detta är ett bakslag för oss.. Han som var så jäkla fin förra veckan :(
Jag bytte iallafall nosgrimma ifrån acheen till remont och så satte jag på en martingal, det vart bättre men inte okej. Jag jobbade han lite sen skrittade jag av för att hålla mig lugn. (Y)
Efter Scott så red jag Skip, han fick gå med vanligt tredelat och dressyrsadel och utan martingal. Han gick överlag bra, han blev mjuk i hela kroppen så det var superhärligt. Men tyvärr så måste han coola ner och lyssna lite mer på mig ibland, men han är speciell <3 Och efter det så var det lunch, mums. 
Sen så började jag att mocka hagen 10min sedan mockade jag stallet i 20 min och sedan bar jag ved i några timmar, efter det så gjorde jag även hästarnas höpåsar och hönät. Imorgon är det endast hönäten som behöver göras. 
 
Totalt var jag ute i sju timmar! Sen på kvällen skulle pappa åka in och köpa pizza, då smsade Frida mig och då hade vi ett möte som jag hade missat :p somtur så kom jag endast en halvtimme försent'! :D På mötet så blev laget sponnsrade av VSSF(klubben) med schabrak, ååh det är superfint! :)) Sedan fick jag även en superbra bok! 
 
Imorgon så är det en ruskigt stor dag, mer kan jag inte berätta men den kommer bli superspännande! :D Hästarna ska jag även försöka hinna rida! :D På morgonen ska jag försöka att göra ett inlägg men blogg.se låg nere förut! :/
 
Emelie
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: